субота, 9 червня 2018 р.

Ранкова зустріч "Мої друзі"


Ранкова зустріч
Тиждень 3.  «Мої друзі»
День 1. «Хто такі друзі?»

Мета. Створювати у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів;  допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки;   сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;   сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті;  формувати відповідальне ставлення до тварин.
Обладнання: музика, квітка добра,  ілюстрація до казки.
Хід  ранкової зустрічі
Запрошення на зустріч
Грає музика, діти і вчитель стають у коло.
Ігровий тренінг «Мій настрій». Діти, у нас є чудовий помічник «Світлофор емоцій». Прислухайтесь до своїх почуттів і оберіть той малюнок, який відповідає вашому настрою.
З гарним настроєм почнемо нашу зустріч.  І девізом  сьогодні  будуть такі слова:   «Ми веселий, дружній клас, гарний настрій у всіх нас!».
Візьміть один одного за руки, утворіть коло. Це буде наше «коло друзів». Лунає пісня:                        Кращого нема нічого в світі,
як по світу з друзями бродити!
Тим, хто дружить, не страшні тривоги,
дорогі нам будь-які дороги!
Дорогі нам будь-які дороги!
(виконуються відповідні рухи)
Кожного дня ми зустрічаємо своїх друзів і при цьому вітаємося. Давайте зараз також привітаємо один одного. Діти вітаються, передаючи по колу квітку добра, при цьому звертаючись до свого товариша на ім’я.
 - Привіт, Ілонко.  Радий тебе бачити!
- Доброго ранку, Сергійку. Мені приємно, що ти з нами.
Обмін інформацією.
Сьогодні ми поговоримо про дружбу та друзів.  Пропоную виконати  таку вправу:
«Незакінчені речення про друга»
Запропонувати учням поміркувати про те, хто такий друг і попросити продовжити речення: «Я вважаю, що друг – це той, хто ……….., тому що ………..».
Бесіда.
-         Розкажіть хто ваш друг?
-         Що ви можете про нього сказати?
-         З ким дружите в класі? А з ким у дворі?
-         Що означає дружити?
Помирились сонце з хмарою,
І тепер танцюють парою.
Ллється дощ, і сонце світить,
 Усміхаються їм діти.
Райдуга місток зробила —
Сонце з Хмарою здружила.
Хай з них приклад беруть діти.
Треба дітям всім дружити.
Слухання казки «Дружба».  Бесіда «Хто такий друг?»
Дружба
Українська народна казка Кіровоградщини

У затишному лісі влітку всі звірі відпочивають, дружать між собою. Проте лисичка з вовком не змогли здружитися між собою. Вони не віталися і все робили на зло одне одному. Лисичці не подобалось, що таємниці, які вона розповідала вовкові, майже всі звірі знали. А гріхи у неї були, та ще й величенькі! Адже вона то курочку вкраде, то гусочку, а то ще й пиріжечок попадеться поцупити, то від радості все вовчику-братику розповість.
Одного разу, близько до обіду, всі звірі пішли збирати ягоди, горішки, гриби. А вовчику захотілося позбиткуватися з лисички. Він пішов наперед лисички і позбирав усі ягоди, горішки, які росли на поляні, де завжди збирає лисичка. Лисичка розгнівалася, пішла на вовчикову поляну і в нього все позбирала.
Дуже довго вони так „воювали». Одного разу під час такої роботи пішла велика злива, треба було ховатися від дощу. Всі побачили велике дерево. Це був могутній дуб, до якого звірі побігли сховатися. Всі тулилися один до одного, щоб не намокнути. Довелося і лисичці з вовчиком стати поряд.
Дощ був сильним, і щоб побороти страх, щоб було веселіше, звірі почали розмовляти, розповідати веселі історії.
А білочка запитала у вовчика?
— Чому ти не розмовляєш з лисичкою?
Вовчик все їй розповів. Білочка дала корисні поради йому, він ними скористався. Підійшов непомітно до лисички і сказав її у вічі:
— Лисичко, вибач мені, будь ласка, я більше не буду розповідати твої таємниці. Будь ласка, вибач.
Лисичка вибачила йому і вони знову помирилися. Закінчилась злива, вияснилось, сонечко засвітило. Вовчик з лисичкою разом пішли додому. Наступного дня вони гралися разом, ніби нічого й не трапилося, більше не сварилися. Досі дружать.
Ось така у них дружба.
Вправа «Крісло автора»
Одна дитина (за бажанням) сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору (бажано, щоб у цій ролі спробували себе якомога більше дітей). Інші діти формулюють запитання за змістом почутої казки, а «автор твору» повинен відповісти словами, максимально наближеними до тексту . Обговоріть із дітьми, хто такі друзі, спираючись на персонажів казки. Підсумуйте думки дітей, що бути другом – це не лише слова, а й відповідальність, співпереживання, допомога.
  Дослідження «Сила дружби»

Принесіть  до  класу  оберемок  із  30  тоненьких  дерев’яних  прутиків,  зв’язаних  докупи і запропонуйте їх зламати.
  Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.Розв’яжіть оберемок, дайте кожному одну паличку і запропонуйте її зламати.
  Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.  Який висновок ми можемо зробити?
  Поясніть, чому люди повинні перебувати разом, взаємодіяти?
Під час виконання цієї вправи можна ще раз повернутися до обговорення того, що таке спільнота й у чому сила спільноти.
Вивчення й виконання «Пісні про дружбу»
Запропонуйте учням виконати «Пісню про дружбу». Варто наголосити, що під час виконання потрібно відобразити рухами, мімікою настрій, характер пісні.
Запитання для обговорення: Чи може казковий герой бути другом?
Якщо діти погодяться, що казкові герої можуть бути друзями, то запитайте, хто з них найбільше підходить на роль друга.
Рефлексія
Запропонуйте стати всім у коло, взятися за руки. Зверніться до дітей з такими словами:
  Заплющте очі. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть  праворуч.
  Усміхніться один одному. Спробуймо завжди дарувати один одному тільки
добро і дружбу.

Немає коментарів:

Дописати коментар