середа, 8 червня 2016 р.

Вчимося бути добрими людьми.

ВЧИМОСЯ БУТИ ДОБРИМИ ЛЮДЬМИ
(урок для учнів 1 класу)
        Мета : визначити і окреслити суть категорій «добро» і «зло»; допомогти дітям усвідомити значення добра як життєвого вибору в духовному становленні особистості; створити ситуацію, за якою учень може виявити доброту і відчути від цього задоволення; виховувати схильність безкорисливо чинити добро.
       Обладнання: мікрофон, картинки, декорації для інсценізації вірша.
                                               Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці -
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся -
Зичу їм добра! 
               (М. Познанська)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Вправа «Мікрофон»
    • Який  настрій передає цей віршик?
    • На які гарні вчинки надихає радісний, гарний настрій?
    • Який у тебе найчастіше настрій?
    • Коли він буває гарним і радісним?
  1. Мозковий штурм
            -   Чи можна прожити без доброти? Чому?
            -    Навіщо людям доброта?
  • Самому робити добро чи чекати  поки попросять?
  • До кого можна бути добрим?
  • Кого в нашому класі можна назвати добрим?
  • На що схожа доброта? Мені здається, що на посмішку матері, а вам?
  • Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати доброту?
  1. Бесіда за малюнком «Добре діло роби сміло»
  • Що  сталося з цією старенькою жінкою?
  • Як вона почувається?
  • Як можна допомогти бабусі?
  • Що для вас важливіше: почути слова подяки чи просто допомогти?
  • Які добрі справи ви можете зробити для своїх бабусі та дідуся, стареньких сусідів, незнайомих стареньких людей?
  1. Хвилинка відпочинку.
Релаксаційна вправа « Квітка доброти» ( Звучить класична музика, спокійна)
            Закрийте очі і уявіть, що у вас в руках знаходиться чарівна квітка – Квітка Доброти. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте вашу руку і розглядаєте Квітку  Доброти. Придивіться, якого вона кольору. Можливо вона має запах. А можливо ви чуєте приємну музику яка лине від квітки. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти і помістіть у себе в сердечку.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
  1. Розповідь вчителя.
     Людина прийшла у цей світ, щоб творити добро і добру пам'ять залишити по собі. Про це гарно сказала у своєму вірші «Людина починається з добра»  Надія Красоткіна.
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити.
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,
Із світла, що серця переповняє.
Ця істина, як світ, така стара,
А й досі на добро нас надихає.

       До чого закликає нас автор цього вірша?  Людина творець добра. У характері нашого народу доброта і чуйність, щирість та уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину.  З давніх – давен, гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у  житті, і про це говорить народна мудрість.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Роби добро – не кайся, робиш зло – зла і сподівайся.
Все добре пам’ятай, а зла уникай.
Добре серце, як сонечко в небі

      Добрі вчинки потрібні нам у житті і залежать від наших душевних зусиль.  Чому я так кажу? Тому що наші добрі думки і почуття знаходяться у наших душах.  А що ж таке душа, як ви розумієте?
      Душа – це живий відгук людської істоти на все, що відбувається. І якщо у людини цей відгук є, вона душевна людина, а якщо ні – черства і байдужа.  Спробуємо заглянути у свою душу і намагатимемося визначити, які ми.
      Будь ласка, продовжте  речення:
  • Я плачу коли…
  • Я сміюся, коли…
  • Я радію, коли…
  • Я сумую, коли…
  1. Хвилинка фантазії.
      Якщо б до вас прилетіла Фея Краси зі своїми чарівними подарунками, що б ви попросили у неї: красиві риси обличчя, чуйне серце, приємний голос чи ще щось?
      Отже, зробимо висновок: кожна людина може формувати свою душу. Ви повинні прагнути до розвитку своєї душі.
  1. Інсценівка вірша Б.Грінченка «Зорі»  (виконують учні 5 класу)
       Донечка:
Мамо, люба, глянь як сяють
Ясні зорі золоті!
       Мати:
Кажуть люди: то не зорі,
Сяють душі то святі.
Кажуть: хто у нас на світі
Вік свій праведно прожив,
Хто умів людей любити,
Зла нікому не робив, -
Бог послав того на небо
Ясно зіркою сіять …
       Донечка:
Правда, мамо? – то все душі,
А не зорі там горять!
Так навчи ж мене, голубко,
Щоб і я так прожила,
Щоб добро робити вміла
І робить не вміла зла.
      Учитель : давайте і ми, діти, будемо робити лише добрі справи. Пам’ятайте народну мудрість:  «Зло породжує зло», «Добро завжди перемагає зло». Добре, коли людей залишає після себе добрий слід. Один мудрець помітив: “Людина прожила життя недаремно, якщо побудувала будинок, виростила сад і виховала дитину ”. Давайте й ми зараз теж зробимо одну загальну добру справу.
     - Подивіться на наше сонечко. Чогось не вистачає. Саме так, промінців. Зараз ми з вами спробуємо намалювати портрет доброї людини і тоді побачимо, як засяє наше сонечко.
Послухайте  лист від одного хлопчика. Хто покарав його?
  • Я образив   товариша.
  • Я штовхнув однокласника, я вдарив собаку;
  • Я забрав іграшки у сестри. Всі пішли від мене, я залишився один і гірко заплакав.
  • Хто покарав його? – спитала сусідка
  • Він сам себе покарав – відповіла мама.
  • Чи  можна назвати добрим цього хлопчика?
  • Чому?
  • Чому він плакав? Яким був хлопчик? (жорстоким, грубим, злим)
  • Яким ви уявляєте портрет доброї людини? (доброзичлива, уважна, чуйна, ввічлива, весела, правдива, люб´язна, привітна, дружня)
        Тож, діти намагайтеся поводитись так, щоб всі люди казали про вас саме такими словами. (кожна дитина прикріплює свій промінець)
Мудрець сказав: «Живи, добро звершай
                            Та нагород за все це не вимагай
                            Лиш в добро і вищу  правду віра
                            Людину відрізня від мавпи й звіра
                                 Нехай живе ця приказка стара:
                                 Людина починається з добра.
        Добре слово, що ясний день – говорить народне прислів´я. Словом  можна висловити, що завгодно: про що думаєш, чого хочеш. Треба тільки вміти правильно ним користуватися щоб тебе зрозуміли і не образились.
Слово – це справжнє чудо!

ІV. Підсумок уроку
  • Які почуття викликав у вас урок?
  • Тримайте свою душу завжди відкритою для добра, щастя, любові, і тоді          ви відчуєте, яке прекрасне життя.
  • Кожна людина може бути творцем своєї душі і для цього не потрібна чарівна паличка. Достатньо сказати добре слово, або зробити добре діло. Поверніться один до одного  побажайте чогось доброго один одному. Творіть добро і воно повернеться до вас.

Немає коментарів:

Дописати коментар